Tuesday, March 4, 2008

Butterfly's Ball

08:00 's ochtends en mn koptelefoon klemt al weer netjes mn hersenpan af.
Waarom?
Omdat mijn basisschoollerares-met-ijsvrije-maandag theorie ook niet opgaat, want zelfs op deze dinsdag loopt tientonnertje de dag al te vergallen. In 15 dagen is ze er welgeteld één avond uitgeweest...nee, nou moet ik niet liegen, gisteren was ze twee stappen op de portiek om het vuil buiten te zetten.
Voordeel van de twijfel; misschien is ze steeds toevállig weg als ik ook weg ben, maar nadat er in successie een "lichtvoetig" mens met een viool, een hele Poolse famile van maar liefst zeven man sterk en een hyperactieve Jack Russel met aandachtstekort in 12 c zijn getrokken is mega-stampertje alleen maar een logische opvolger voor de flat waarin je binnen twee maanden wordt afgestompt tot hersenloze amoebe.
*
De oplossing?
Een maand lang op de hond van je ouders passen als die er tussen uitknijpen naar Indonesië! Wel grappig dat je merkt hoe meer je "zaak" zich "ontwikkelt" hoe meer je gebonden bent aan je eigen huis, ik vraag me bijvoorbeeld nu al af hoe ik vier kilo wol en naaldvilt, alle bestellingen in behandeling, de dozen inpakmateriaal, halfvoltooide viltprojecten, fotobestanden, stapels oude handoeken en oh ja kleren in één auto moet puzzelen... Laten we namelijk niet vergeten dat het hele wolpakket een uitzettingscapaciteit van een airbag heeft.
Maar allemaal voor een goed doel; lekker slapen, het grote negeren van de koptelefoon, in alle rust werken..en kabeltelevisie :P
Begeleid door miljoenen keer Love is All (the Butterfly's Ball and the Grasshopper's Feast) van mijn nieuwverworven vriend Roger Glover heb ik gisteren een hele berg tasjes gevilt met een vrijwel gevoelloze duim van het tasjes naaien; de wol die ik had gekocht bleek te dik voor de rits waar hij doorheen moest worden gewroet. Dus waar ik normaal binnen een half uur zo'n ritsje in een tasje zet, ben ik nu ruim een uur bezig :S
En andere wol kopen is geen optie omdat ik krenterig ben en ik stiekem een nieuwe DS game van mn Odd & Woolly-budget heb afgesnoept, haha!
Budget trouwens? Wat is dat?

No comments: