Sunday, July 6, 2008

Mug


Met gepolijste angels vliegen ze als dartpijltjes op onbedekte lichaamsdelen af, prikken ze me met hun harpoenen tot op het bot en zorgen ze er als meesterstuk voor dat ik er de volgende ochtend uitzie als een vliegenzwam.

Het begon gisteravond toen ik niet naar een scherm keek waar een XboX-game op werd gespeeld, maar bij wijze van zappen over de muggenbultvrije schouder van mn vriendje meeloerde naar een potje Rollercoaster Tycoon op de pc.
Heel raar, maar het maakt niet uit hoeveel mensen er om mij heen staan; ik word altijd geprikt. Zoals gewoonlijk lag ik gisteren dus weer netjes in de eerste vuurlinie van de muggenkrijgsmacht en werd dan ook het hele potje lang belaagd door muggen waarvan je weet dat minstens de helft niet eens prikt uit honger maar uit puur sadisme of omdat ze boter-kaas-en-eieren met muggenbulten op mn huid willen spelen.
De flats in onze buurt staan, Joost mag weten waarom, nogal dicht op elkaar en dus wordt ons appartementje bij uitslaande temperaturen dankzij de wet van weerkaatsing aan beide kanten opgewarmd. Onnodig te vermelden dat de slaapkamer na een dag aanvoelt als de vlindertuin en dat de ijzeren veren in het matras zelfs brandmerken op je huid achterlaten. Ik prees het idee van mn vriend de kleine ventilator in de slaapkamer te zetten opdat het ding muggen weg zou blazen, zag dat hij het plan uitvoerde en viel sloom van het gif en high van de citronella in slaap.

Een gebroken nacht volgde en bij het opkomen van de zon lag ik al twee uur lang met wijdopengesperde bloeddoorlopen ogen naar het plafond te staren. Het vriendje rekt zich uit en geeuwt dat hij heerlijk heeft geslapen en zeker weet dat het is te danken aan zijn formidabele ventilator-project.
Ik kijk hem vernietigend aan met het Quasimodo-oog wat niet is dichtgezwollen van het angelgif en terwijl ik maar liefst 17 muggenbulten tel bijt ik hem toe: 'Heel fijn dat je volkomen zorgzaam de ventilator op ons richt om de muggen weg te houden, maar als jij verdomme draait in je slaap lig ik dus precies in de luwte van jou lijf...'

Jeuk. Ik heb jeuk. :S

No comments: