Tuesday, April 22, 2008

Angels & Airwaves: I Empire

Melkweg Amsterdam.
Daar waar we vorig jaar uit weemoed naar tweederde van wijlen Blink 182 in Paradiso gingen en ons konden vergapen aan Mark Hoppus en Travis Barker, stonden we afgelopen zondag totaan onze enkels in de op de grond zittende hippies bij het concert van de resterende breukdeling; Angels and Airwaves.
Tom "I am an artist dammit" DeLonge predikt al sinds hun eerste album een tikje over het paard getild dat concertgangers zullen worden weggeblazen door de show, dat hun optreden alles overstijgd en dat zij dé verandering in muziek zijn...en zonder dat je het doorhebt ben je direct vanaf het begin van de show zo overweldigd dat je heb bijna echt zou geloven :)
Het feit dat hij vrij vaak géén gitaar vast heeft en tegenwoordig dánst in slowmotion en tot overmaat van ramp in een soort van powerseminar tussen de bedrijven door de wereldproblematiek met ons bespreekt had voor mij niet echt gehoeven...maar stiekem in mijn niet-zo-punkige hartje vond ik ze ontzettend goed :)

Plus, je zou bijna zeggen dat we er een beroemd contact aan over hebben gehouden.

Behold: een onbekende apestonede Amerikaan in het publiek had de drang ons te vertellen dat, jawel, zijn vrouw de drummer en de gitarist van Angels and Airwaves kende, waarvan de vrouw van deze drummer voor de Foo Fighters werkt en beide vrouwen vriendinnen van elkaar zijn. En als klap op de vuurpijl werkt de vrouw van deze vage Amerikaan voor Macbeth, het schoenenmerk van Tom deLonge.
Ah. Ik omring mij graag met semi-beroemdheden. O, en dan heb ik nog niet eens gezegd dat Tim en Spike van Di-Rect naast ons stonden tijdens het concert, haha!


www.angelsandairwaves.com

No comments: