Wednesday, September 24, 2008

Bootjes

Dat groenblauwe bootje is van mij.
Dat groenblauwe bootje dat op een volgende foto door een stuurfoutje vol gas die gele versplinterde.
Dat groenblauwe bootje is van mij omdat ik ooit een overmoedige gooi deed naar de eerste plaats in de Nederlandse Kampioenschappen Electrospeed, afstandbestuurbaar bootjevaren voor mensen met stalen zenuwen die niet bang zijn te riskeren dat ze een bootje van een kleine 300 euro met een doffe klap tegen de wal van de gracht te pletter varen.

Stalen zenuwen ontbreken mij als ik verblind door de glinstering van het water, halfaangevroten door aanwezige horzels en geïntimideerd door de waanzinnige blikken in de ogen van de medevaarders met mijn zoemende zender met veel te lange antenne aan de drassige waterkant sta te wachten op het startsignaal.
De bedoeling tijdens wedstrijden is namelijk om in 8 minuten zoveel mogelijk rondjes om het driehoeksparcours van 30 x 30 meter te varen. De start is meestal al een voorteken van rampzaligheid daar ik dankzij opspattend startwater altijd onmiddelijk drie rondes achterlig op de anderen omdat ik slootwater uit mn ogen wissen nou eenmaal belangrijker vind dan winnen, en wanneer ik mn boot dan eindelijk in beweging heb bestuur ik in principe niet meer dan een hysterisch ronddraaiend blauwgroen projectiel dat met zn messcherpe schroef alles verwoest wat in de buurt komt.
Het ziet er dan ook belachelijk uit als ik als enigste bootje als een kip zonder kop door het parcours heen paniekeer en elke boei mis terwijl de anderen met grote bogen om mij heen gaan. Mijn raadselachtige afwijking naar het varen in tegenovergestelde vaarrichting met een varend fortuin wat bij inschattingsfoutjes enkel luistert naar bijbehorende zender en compleet gevoelloos is voor briesende scheldkannonades deed me de das om en inmiddels ligt mijn Sigma Evo Mono 2 ontdaan van al zijn bruikbare (lees: niet aan gruis gevaren) onderdelen onderworpen aan een oneindige elektronische autopsie in het hobbyhok van de boat whisperer, team leider en hoeder van onbetaalbare onderdelen, mijn schoonvader :P

Dus op het moment ben ik een ESH'er in ruste.
Maar meld toch met trots dat ik niet eens altijd laatste was in het klassement...ook al was de laatste plaats voor iemand die nooit op is komen dagen :P

www.electrospeedholland.nl

No comments: