Tuesday, June 17, 2008

Pay It Forward



Met het sociale oog op een liever en verdraagzamer Nederland en zo tijdens de verbroedering van het EK heb ik even een bijzondere actie afgekeken; Pay It Forward.
De utopische boodschap uit de gelijknamige bioscoopfilm werpt zijn vruchten af in de vorm van dit kleine beginnetje :)


Plan de campagne: de eerste drie mensen die op dit weblogbericht reageren, krijgen van mij een handgemaakt kadootje. Het enige wat je ervoor moet doen, is ditzelfde berichtje kopiƫren en op jouw eigen weblog plaatsen en eveneens de eerste drie mensen die erop reageren een handgemaakt kadootje toesturen (of geven, natuurlijk.) Op deze manier verspreidt het kadootjesgeven zich als een olievlek en krijgen legio kadoliefhebbers een aardigheidje van een ander.
Ook hoef je niet stante pede een presentje weg te geven, je krijgt namelijk een gulle 365 dagen de tijd om dat te bewerkstelligen.
Op Amerikaanse wijze is dit 'systeem' als volgt verwoord:

The promise:
"I will send a handmade gift to the first 3 people who leave a comment on my blog requesting to join this PIF exchange. I don't know what that gift will be yet and you may not receive it tomorrow or next week, but you will receive it within 365 days, that is my promise! The only thing you have to do in return is pay it forward by making the same promise on your blog."


Wil je meedoen aan deze nobele daad? Mail me dan niet, maar reageer in plaats daarvan op dit weblog bericht. Zet er nog niet je adresgegevens in. Zorg er alleen wel voor dat je mailadres is ingevuld zodat ik je een mailtje kan sturen om het adres te vragen.


En de wereld is net weer een stukje beter geworden :)

4 comments:

VANMARIEKE said...

Goed idee! Ga het meteen op mijn weblog zetten...
Marieke

Anonymous said...

*REAGEER*

Ik geloof niet dat er 3 mensen op mijn weblog zijn die gaan reageren, maar t is een poging waard! ^^

Strawbunny said...

Hey!
leuk idee =) je maakt leuke spullen dus dat helpt ook wel mee natuurlijk ;)
Groetjes Marieke

Strawbunny said...

o ja mijn email vergeten
strawbunnyshop@yahoo.com ;)