Monday, December 15, 2008

Oeps

Met ruim 23 gratis openlucht kerstmarkten had de moeder van alle kerstmarkten dit weekend het nakijken en dus telde de entree-heffende Winterfair dankzij de strakblauwe hemel en het vriendelijke winterzonnetje bij de openingsdag slechts 500 bezoekers. De dagen die volgden vulden zich met wanhopig huilende standhouders en gevreesde rode cijfers...en dat terwijl Foppe de Haan nog wel de spruitjesschoonmaakwedstrijd stond te coachen.
Een onvervalste schuiver. Auw.

Desalniettemin, als je de echo in je portemonnee wegdenkt, was de Winterfair boven alles een ontzettend prachtig aangeklede beurs...


...met kleine witte partytentjes versierd met honderd glinsterende lichtjes en bemand door honderd humeurige standhouders...



...waar in mijn kraampje de standbemanning tenminste hoofdloos was opdat zij bij gebrek aan bovenkamer depressie en ontevredenheid gelukkig niet hebben kunnen registreren...



...en waar op hun beurt de andere helft van de standbemanning wel van hoofd was voorzien maar daarentegen bij het gemis van een mond diezelfde onvrede godzijdank niet uit konden spreken...



...ik mij om al tien uur 's ochtends uit pure verveling op de bevroren sushi stortte om buikkramp te bevorderen waardoor ik de verveling zou moeten onderbreken door een tripje naar wc...



...dit vilten poesje eigenlijk alleen maar kan lachen omdat ik hem zo heb gemaakt...



...en de rode helft van zijn broertjes en zusjes diep waren beledigd toen een klant hen aan zag voor bevers...



...het Afdelingshoofd Standbemanning ter plekke besloot naar de kerstkapper te gaan nadat hij dankzij zn staartje voor de zoveelste keer met mevrouw werd aangesproken toen hij voorovergebogen een boek aan het lezen was...



...waarvan dit het naar mijn mening overdonderend resultaat is (hihi!)...



...ik een plaatje wilde schieten van de apocalyptische poedel van Hobby 2008 die tot ons afgrijzen óók op deze beurs was, maar ik het idee had dat je spoken niet kan fotograferen en dus maar een plaatje van dit sfeerbeeld heb geplaatst...



...en ik mij niet kan herinneren dat ik bij het inpakken een Lego-beker in de doos heb gedaan.



Alvast fijne feestdagen toegewenst!

5 comments:

Anonymous said...

nieuw kapsel nieuw kapsel!! Wil meer foto's zien! ^^

Strawbunny said...

Kan ik hier uit opmaken dat de verkoop niet zo goed ging? jammer maar je kraam ziet er echt geweldig uit!!
Groetjes

Suus said...

Met veel plezier lees ik altijd je weblog. Daarom vind ik het ook erg jammer voor je dat de winterfair is tegengevallen.
Veel succes met al je bezigheden en fijne feestdagen,

Suus.

Noni said...

Hihi! Bedankt :)
Ja, was inderdaad een enorme tegenvaller voor hen klein van beursch, al helemaal omdat het WTC Expo woekerprijzen hanteert voor standhouders...
Wel gezellig, hoor, daar niet van maar hebben sinds de winterfair nog niks anders dan droog brood kunnen eten :P

Struinkunst by Lisette said...

Balen zeg. I know how you feel. Ik had twee kerstmarkten; de een (ook entree heffend) had bar weinig bezoekers en van de ander zijn de laatste twee dagen afgelast :(

Maar aan jouw stand kon het niet liggen; ziet er waanzinnig mooi uit!