Wednesday, November 4, 2009

FarmVille

Het is eigenlijk heel erg en sociaal gezien ook best een tikje zielig, maar ik ben hyperovergevoelig voor elk virtuele leven wat handmatig met een klikkende muis en tikkend toetsenbord kan worden bestuurd. Zelf een pretpark bouwen met monsterachtige achtbanen, je eigen infrastructuur en transportsystemen aan een digitaal stukje land opdringen, stinkend rijke karakters met een knipoog naar je evenbeeld in utopische villa's creëren...
Oftewel elk computerspelletje in de schappen van de dichtstbijzijnde speelgoedgigant waar het woord "tycoon" achter staat.

Rollercoaster Tycoon. Check.
Rollercoaster Tycoon Wacky Worlds. Double check.
Theme Hospital met de Elvisziekte als meest voorkomende aandoening. Check.
Zoo Tycoon inclusief ontsnappende tijgers die bezoekers verscheuren. Check.
Prison Tycoon waar je, hoe herkenbaar, wc's moet ontstoppen. Check.
The Sims 1 t/m ontelbaar. Check.

De meest recent gedolven diamant is FarmVille van Facebook, het zoveelste online portaal waarbij met het aantal vrienden je status wordt aangegeven en tevens de grote internationale broer van Hyves en ik ben er simpelweg aan verslaafd. In Farmville ben je namelijk een blauw gekield en slechtgepixeld boerinnetje met een eigen stukje land en met de hulp van omliggende boerderijen bestier je je erf van koe tot grasspriet en de incidenteel neergestorte ufo. Niks leukers dan met een muisklik rijst te oogsten en je vee een aai over de bol te geven terwijl je geen vieze vingers krijgt.

Het torenhoge en eigenlijk belachelijke struikelblok is alleen dat je eerdergenoemde online vrienden ook daadwerkelijk nodig hebt om je boerderijtje uit te breiden en een groter weiland te krijgen...en laat dat mij nou nét niet de aardigste persoon zijn die er op de wereld rondsjokt :P

Zielig genoeg ben ik inmiddels door de voorraad vrienden en familie heen dus tja, FarmVille anyone? ^-^

3 comments:

Struinkunst by Lisette said...

Herkenbaar!! Behalve dat ik nooit online speel, maar alleen solo/pc games (misschien nog wel zieliger). Mijn huidige favo game is Animal Crossings voor de ds (maar ook SimCity en Zoo Tycoon (whoohoo! ontsnapping!!) zijn geweldig). Oja, en dan zijn er nog de rpg games zoals Oblivion - smullen!!

Nou, schaam je maar niet en geniet ervan :D

En misschien dat ik Farmville toch eens ga opsnorren, want wat ziet dat er cute uit!

Patricia said...

Ik heb een grote periode veel van die spelletjes gedaan, maar gelukkig nu afgekikt ;)
Ik laat het je weten als ik de verleiding niet kan weerstaan om Famville te spelen!

Leremme said...

Sims 3 GEWELDIG net nog effe gespeelt, net als world of warcraft waar ik verslaafd aan ben! Maaruh dit is misschien weer een leuke tip om aan mijn spelltjes verslaving toe te voegen, ennuh mocht ik je tegenkomen zal iklief tegen je zijn ;)